KONGRESOVÉ SLUŽBY – DĚLĚNÍ 1. ČÁST
KONGRESOVÉ SLUŽBY – DĚLENÍ 1. ČÁST
= jsou určeny účastníkům kongresového CR jako jedné z forem CR. Kongresové služby jsou spojeny s organizováním kongresů, sympózií, konferencí, seminářů, výstav a různých veletrhů. Sem zahrnujeme i incentivní (stimulační) turistiku a také sem patří pracovní a služební cesty. Slouží k výměně zkušeností pracovníků určitého oboru.
Charakteristika významných kongresových akcí
Kongres = z latinského slova „kongresus“ – setkávání lidí či společenský kontakt = je to kvalifikované fórum pro kvalifikovanou diskusi a slovo kongres se používá i pro sympózia, semináře, odborné výstavy a tzv. kongresové akce. Slouží jako forma realizace kongresového CR Rozlišujeme:
1) tradiční kongresové akce = kongres, konference, sympózium, seminář – tyto akce jsou charakteristické specifickou přípravou, scénářem, obsahem, který je spojen se zabezpečením ubytování účastníků a jednáními
• Kongres = akce nejčastěji mezinárodního významu, alespoň 300 účastníků, jednání v plénu a poté v sekcích nebo komisích – každý kongres by měl přijmout závěry odborné, politické, ekonomické.
• Konference = s domácí event. zahraniční účastí, menší počet účastníků (do 300 osob), podobný ráz jednání jako u kongresu, závěry a výsledky závazné pro účastníky.
• Sympózium = domácí či zahraniční účast, řeší se aktuální úkoly a problémy, které jsou poté náplní praktického řešení, počet osob do 300.
• Seminář = užší setkání, počet účastníků max. 50 osob, zúčastňují se jej zejména zainteresované osoby, kteří mají zkušenosti s řešeným problémem.
2) další formy kongresového CR = odborné výstavy, veletrhy, workshopy event. komerční prezentace
Incentivní CR = vychází ze slova „incedce“ = být podnícený + pro něco zapálený odměna resp. pobídka pro zaměstnance je účast na nějaké akci. Pracovní a služební cesty