Rezervace
Rezervace:
po telefonu – přímý kontakt, poskytnutí podrobných informací o poskyt. službách, velký vliv na klientovo rozhodování
– pracovník vyslechne klientovi požadavky a nabídne výběr pokojů, popis, cena, vyzdvihnout kvality, pokud termín obsazen nabídne jiný termín anebo „waiting list“
– každá rezervace – konfirmační číslo (book number) zanesení rezervace do systému se všemi informacemi a speciálními požadavky (nekuřácké patro, pozdní příjezd)
– cena pokoje – rozdíl zda jde o individuálního cestujícího anebo o CK, s níž má hotel smlouvu; důležité znát způsob platby – nutné garantování rezervace – př. u kreditní karty udělat předautorizaci
– konec rozhovoru – zopakování zákl. dat, kontakt – adresa, fax, e-mail – pro potvrzení rezervace
písemné objednávky
– pošta, fax, e-mail, reakce rezervačního oddělení v den přijmutí
rezervace prostřednictvím GDS
– rezervační systém je propojen s interním programem hotelu – např. Fidelio
– pokud přijde rezervace z GDS je automaticky načtena do hotelového systému, pracovník se zabývá pouze kontrolou
korespondence
– vyřízení korespondence v co nejkratší době, většina je standardizována – potvrzení, zamítnutí, opce, waiting list, smlouvy,…
nabídka
– nejpodrobnější dokument zasílaný klientovi, nahrazuje přímý kontakt
– informace o hotelu, lokalitě, pokojích, výhodné ceny,…