NABÍDKA CR
NABÍDKA CR
Nabídka = souhrn zboží a služeb, které se prodávající snaží uplatnit na trhu.
Nabídka v CR = souhrn aktivit, služeb, hmotných statků a užitečných efektů, které jsou v určitém místě a čase k dispozici pro uspokojení potřeb účastníka CR a které prodávající chtějí na trhu CR realizovat.
Nabídku tvoří 2 základní skupiny:
• atraktivity cílových míst CR
• vybavenost míst zařízeními CR
Atraktivity: přírodní, kulturně historické, organizované (sportovní, folklórní akce, veletrhy…), sociální (způsob života, jazyk, tradice…)
Vybavenost místa: Materiální a technické předpoklady pro realizaci služeb CR (služby dopravní, ubytovací….).
Charakteristické rysy nabídky CR
• turismus jako aktivita je vždy souborem, flexibilním komplexem jednotlivých, samostatných aktivit. Ty jsou realizované prostřednictvím jednotlivých služeb a některých druhů zboží.
• komplexnost, nikoliv kusový prodej
• komplexnost a komplementárnost je flexibilní, tzn.struktura nabídky umožňuje vnitřní rozmanitost, operativní reakci na přání poptávky
• pro zajištění komplexnosti N je nutná spolupráce všech jednotlivých poskytovatelů služeb
• N je determinována co do kvality i kvantity sezónností
• N nelze libovolně přemisťovat, je vázána na přírodní zdroje…