Outsourcing
Outsourcing
Označení vzniklo spojením slov outside (vnější) a resourcing (zdroj) a představuje využití vnějších zdrojů. Dochází k vytěsňování určitých podnikových činností a k jejich zabezpečení zajišťuje externí dodavatel.
Při outsourcingu se může jednat o nakupování služeb nahrazujících původně některé vlastní činnosti podniku, nebo o nakupování služeb vnějších dodavatelů v případě nových potřeb hostů. Předpokladem pro kvalitní zajištění z vnějších zdrojů je zejména na straně poskytovatele nutná velmi dobrá znalost klienta, kterému jsou služby poskytovány, jeho postavení na trhu a finanční situace.
Výhody outsourcingu:
– snižování nákladů
– zvýšení úrovně a konkurenceschopnosti
– jednodušší říditelnost organizace a její větší flexibilita
– snížení rizikovasti
Nevýhody outsourcingu:
– externí firmy mohou usilovat o krátkodobé cíle, zatímco hotel usiluje o strategické cíle
– je dodavatel schopen zaručit stabilitu poskytovaných služeb?
– má dodavatel předpoklady pro další rozvoj služeb?
– nebezpečí vynášení a úniku informací