CESTOVNÍ KANCELÁŘE – ceny
CESTOVNÍ KANCELÁŘE – ceny
informativní cena – není známa přesná cena
– u zájezdů forfaitových (zájezdy na míru) – cena je trochu nižší než standardní
– CK nakupují v zahraničí ubytovací a stravovací služby a na základě smlouvy (smlouva s cenami) s nimi pracují
– CK dohadují ceny už na konci sezóny
Dvojí ceny:
1. alotmanské = cena bez rizika
– fakturovaná částka odpovídá skutečnému počtu klientů
2. garanční = problémové (důvod krachu některých CK)
– zahraniční partner fakturuje všechny služby bez ohledu na čerpání (objednáme 10, ale obsadíme 8 pokojů, zaplatíme 10 – jedinou šancí je pak „last minute“)
Nabídka a prodej zájezdů
• prodej =: cílevědomá účelná součinnost pracovníků CK a zákazníků, zaměřená na konečnou realizaci služeb
• prodej zájezdů začíná jejich nabídkou, která je výsledkem předcházejících příprav a končí spokojeností klienta
• nabídka = připravování katalogů, letáků, nabídkové listy, internetové stránky, teletex, reklama v TV
• prodej = realizace