ZÁŽITKOVÁ GASTRONOMIE
ZÁŽITKOVÁ GASTRONOMIE
boj o zákazníka se odehrává na poli „zážitků“
host nechodí do restaurace se jen najíst, ale také chce něco zažít
není nic nového, byla zde i dříve
pozornost k existenčním starostem sehrává stále menší roli – uvolňuje se prostor pro osobní zážitky
dnešní host – více náročnější, vyžaduje více pozornosti a péče
důraz kladen nejen na kvalitu, ale i pestrost, chutnost, zážitek z jídla, příjemná obsluha, přívětivá atmosféra
dříve měla kvantita přednost před kvalitou, prostředím a atmosférou
Spektrum podniků, které tvoří zážitkovou gastronomii je pestré:
• společenské lokály
• místní restaurace a hospůdky s typickou atmosférou
• show kitchen, pestrost a rozmanitost nabídky, přátelská obsluha, rychlost obsluhy, laskavá atmosféra, umístění, design, celková vybavenost podniku, pořádání zajímavých akcí
Provozovat zážitkovou gastronomii je podmínkou k přežití na trhu – znamená to:
dodržovat otázky hospodaření, gastro. pravidla, věnovat pozornost zaměstnancům
Zážitková gastronomie žije atmosférou a atmosféra ožívá především ve spolupracovnících.
Je jedinou možnou volbou pro dosažení úspěchu
Byla tu vždy – jen se nyní dostává více do popředí
V žádném případě není vázána na cenu (drahost)
Může se vyvinout z mimořádných výkonů kuchař. umění
Neexistuje žádná definice pro všechny varianty zážitkové gastronomie
Hranice mezi normální a zážitkovou gastronomií se pohybují – nejsou pevné
Nedá se nařídit – jen za určitých podmínek plánovat