POPTÁVKA CR
POPTÁVKA CR
= projev potřeb účastníka CR podložený koupěschopností, jako ochota účastníka CR vyměnit své peníze za určité množství služeb a statků CR.
Poptávka je výsledkem rozhodnutí a volbou jedince, že účast na CR nejlépe uspokojí jeho potřeby.
Charakteristické rysy poptávky CR
• komplexnost
• sezónnost, ta určuje její periodický charakter
• pružnost odvíjející se
*od konstantního vývoje poptávky reagujícího především na:
– ekonomickou situaci účastníků CR (objem P závisí na příjmech, hospodářské situaci jednotlivce)
– nové nabídkové produkty a destinace
– reakce na ekonomickou situaci poptávkové části (objem reálných příjmů a cenová politika nabídky)
– mezinárodní politickou situaci
– mimořádné přírodní události
*od lidské přirozené touhy po poznání, která je vývojem životního stylu
*od nevázanosti poptávky na určitou nabídku, na určité místo
• masovost – turismus se stává dostupným pro většinu obyvatelstva
• diferenciace (lidé s různou úrovní, zálibami…)
P v sobě obsahuje 3 součásti:
1. motiv účasti na CR vycházející z potřeb účastníka CR
2. požadované služby a zboží nezbytné pro naplnění motivace
3. požadavky na místo a prostředí v němž má dojít k uspokojování potřeb