SPOTŘEBITELSKÁ VEŘEJNOST
SPOTŘEBITELSKÁ VEŘEJNOST
Zákon na ochranu spotřebitele
Zákon o službách v cestovním ruchu
platnost od 1.10.2000, do 1.4.2001 se museli všechny cestovní kanceláře přihlásit jako CK k pojištění jinak musejí být zrušeny
standardizace služeb:
cenové skupiny, hvězdičky hotelů -> vše je zatím doporučené -> ale existuje snaha uzákonit jednotnou předlohu (i v EU jsou rozdíly v každé zemi)
Ekonomika cestovního ruchu
Existují určité problémy, které je třeba řešit přednostně:
FINANCOVÁNÍ POTŘEB CESTOVNÍHO RUCHU
1) stále ve veřejném sektoru není ujasněn proces financování
– neodráží se ve struktuře státního rozpočtu
– v roce 1999 činily výdaje na cestovní ruch pouhých 0,6% z HDP = silně pod limitní hranicí 1%
– cestovní ruch má 100% dotovanost ze soukromých prostředků
– zákony nedonutily státní sektor, aby dotoval cestovní ruch – vše leží na soukromém sektoru
– kolik stát vydává na opravy například památek a kolik by bylo třeba
– tento rok financování cestovního ruchu přebírají kraje a kraj je organizací samosprávy => bude to stejné financování jako v případě obcí
– dříve okres peníze dostával ve formě dotace ze státního rozpočtu
– dnes bude na krajích, aby získávaly dodatečné (chybějící) peněžní prostředky na financování cestovního ruchu
2) daně se platí tam, kde má podnikatel trvalé bydliště
– některé regiony tím přichází o značné příjmy z daní
– pokud by se to zlepšilo, tak by kraje měly větší možnost vracet vybrané peníze zpět do svého regionu
——————————
Na internetu lze najít a) koncepce ministerstva pro místní rozvoj b) strategie cestovního ruchu c) grafy autonomní poptávky d) vazby mezi ministerstvem pro místní rozvoj a vyššími územními celky.
——————————-
– pro lepší financování v oblasti cestovního ruchu by se měl vytvořit fond cestovního ruchu, který by měl pomoci s řešením nejproblematičtějších oblastí cestovního ruchu
– fond na podporu rozvoje cestovního ruchu => státní účelový fond > jeho přesné podmínky jsou na internetových stránkách MMR