Cílové skupiny
2.1.1.1 Cílové skupiny
Dnes již nestačí nabídnout hostům pouze ubytování a stravování, to dokáže konkurence také. Poptávka je zvláště po doprovodných programech. Tvorbu nabídky a její prodej usnadňuje zaměření se na určité cílové skupiny klientů. Názory a představy o rekreaci na venkově se však mohou u jednotlivých skupin lidí výrazně odlišovat. Každý člověk vyhledává a očekává od dovolené něco jiného. Proto je dobré, mít určitý přehled o tom, o co by jednotlivé skupiny mohly mít zájem.
Sportovně založení lidé nejspíš očekávají, že v okolí farmy budou moci trénovat, běhat, jezdit na koních, plavat, hrát tenis, stolní tenis, chodit na túry apod. Něco se dá realizovat i na statku, např. na zahradě lukostřelba proti zdi stodoly, nebo stolní tenis. Množství chalup například na Šumavě také půjčuje různé sportovní potřeby včetně trekových a horských kol. Alespoň jeden člen rodiny ubytovatele by měl poskytovat odbor¬né informace o náležitostech toho či jiného sportu, znát trasy pěší nebo běžkové atd. V poslední době se zase začínají na vesnici objevovat kuželníky. Také hřiště volejbalu není příliš náročné ani na peníze ani na čas zemědělce. Zařízení pro tenis, nebo plavecké bazény znamenají vysoké finanční prostředky na investice a údržby, které se pak musí navrátit prostřednictvím cen. Přesná kalkulace v projektu je tedy podmínkou, nebo je také dobré tyto věci provádět v kooperaci s jinými subjekty.