KOMPONENTY TRHU CESTOVNÍHO RUCHU
KOMPONENTY TRHU CESTOVNÍHO RUCHU
• prostor (prostředí vhodné pro realizaci cestovního ruchu)
• prodávající a kupující
• objekty směny
• existence příjmů (důchodů) a cen (jsou většinou určovány nabídkou a poptávkou => smluvní cena)
• existence materiálně-technické základny (MTZ) cestovního ruchu
• infrastruktura (nutný doplněk cestovního ruchu)
(+) na tyto komponenty navazují další faktory, které budou ovlivňovat rozvoj cestovního ruchu v dané oblasti:
celkem – atraktivity cestovního ruchu (přírodní, kulturní, technické)
celkem – dostupnost atraktivit
celkem – udržování atraktivit cestovního ruchu
celkem – množství volného času
celkem – motivace k cestování či využívání určitého stylu (tradice určitých míst, změna životního stylu)
Trh cestovního ruchu není úplně jednotný a člení se na jednotlivé segmenty, které vychází z teorie marketingu – tyto segmenty se od sebe liší.