Reklamu dále mohou za úplatu zprostředkovat CK
Reklamu dále mohou za úplatu zprostředkovat cestovní kanceláře nebo cestovní agentury. Obdobně podnikateli mohou posloužit katalogy vydávané zájmovými profesními sdruženími. V případě venkovské turistiky a agroturistiky se jedná zejména o Svaz podnikatelů ČR ve venkovské turistice a agroturistice a o různé další zájmové organizace a regionální sdružení cestovního ruchu.
Důležité jsou i reklamní tabule (poutače) upozorňující na podnikatelovy služby. Podmínky využívání této for¬my reklamy upravují většinou místní vyhlášky. Je zde přímá vazba na zákon o místních poplatcích.
Nejběžnějším propagačním materiálem jsou letáky s půvabnými fotografiemi, doplněnými o srozumitelnou mapu. Turistická literatura, tj. mapy, pohlednice, turistické informace, letáky apod., představuje důležité informační zázemí turistů a návštěvníků. Je proto nezbytnou součástí propagandy a reklamy a měla by být běžně dostupná. Podnikatel by měl tyto materiály mít přímo v zařízení a v dostatečném množství. Speciálně pohlednice s adresou ubytovacího nebo stravovacího zařízení jsou neobyčejně účinným propagačním materiálem, neboť vyvolávají přímo vjemové zážitky, které mají hluboký psychologic¬ký dopad a jsou tedy snadno zapamatovatelné. Vyplatí se proto nechat si je udělat profesionálem.
Dobrá propagace má mít tři náležitosti: účinnost, pravdivost (splnění nabízeného) a hospodár¬nost. Hospodárností se míní kromě jiného, že je zakalkulována v cenách produktu. Propagace by měla zapůsobit na hosta emotivně, poskytnout mu obrázky, ať už domu nebo okolí, zvýraznit výhody, zapůsobit na hosta ve smyslu činorodosti, poskytnout mu náměty k přemýšlení, k rozvoji osobnosti (kulturní a přírodní památky), umožnit mu zážitky a pobavení, dát mu na vědomí, že on jako host je v popředí zájmu. Propagace farmy a ubytování má probudit zájem hostů, být aktuální a zpracovaná tak, aby vynikla v soutěži s ostatními na¬bídkami jiných podnikatelů. Měla by oslovit žádanou zájmovou skupinu, zvýšit poptávku a tedy i zvýšit obsazení statku v průběhu roku. Tento efekt vyššího zájmu zase zpětně umožní poněkud nižší ceny pro hosty.
Doporučuje se monitorovat účinek propagace a to tak, že se hospodář ptá zákazníků, co je přivedlo zrovna na jeho statek a eviduje si záznamy účinnosti svých propagačních prostředků.
Podle našich zahraničních sousedů se na propagaci a reklamu vydává kolem 10 % celkového obra¬tu. V našich poměrech by mělo stačit něco kolem 1 200 Kč na rodinu a rok. Ovšem podle situace může být účelná vyšší nebo nižší částka.