BANKETNÍ ČINNOST
BANKETNÍ ČINNOST
Pojem banketový obchod představuje přípravu a zajišťování široké škály společensko gastro. akcí (rauty, recepce, bankety, gala večeře, koktejly…….) předem domluvených a objednaných pro určitý okruh zákazníků a podle přání objednavatele.
Banketní či konferenční oddělení bývá zřízeno ve větších hotelích zpravidla jako samostatné středisko. B. obchod vede ke zvýšení tržeb a může mít rozhodující vliv na výnosy celého strav. úseku.
První setkání se zákazníkem, na kterém velmi záleží, zajišťuje pracovník obch. oddělení:
každá schůzka s klientem musí být předem plánována a koordinována, je důležité si udělat na zákazníka čas, jednání musí být vedeno na profes. úrovni.
od zákazníka získáme prvotní informace a sdělení požadavků (termín, čas, druh a cenové požadavky a možnosti)
klientovi ukážeme prostory pro danou akci
pracovníci mají k dispozici jednotné prodejní podklady, technické prostředky, které ukáží a předají klientovi – jsou to především:
1) standardní a různě kombinovatelé návrhy menu včetně návrhu nápojů
2) tištěný prospekt o banketní činnosti – kapacity, varianty uspořádání……
3) ukázky gastro. nabídky
4) ukázky dekorace a aranžmá pořádaných akcí
5) možnosti technického uspořádání – např. mobilní pódium, taneční parket, osvětlení…..
6) nabídky spec. programů a služeb – kultur. a společ. progr.
7) sestavené balíčky služeb – packety
8) cenové informace pro všechny druhy služeb
9) reference – informace o realizovaných akcích
Pracovník prodejního odd. vypracuje na základě získaných informací a požadavků klientovi nabídku. Při projednávání menu může být k jednání s hostem přizván také šéfkuchař. Jedná-li se o velkou akci – může být pro pořadatele připravena ochutnávka nabízených pokrmů a nápojů.