Regionální podsystém tvořený právnickými jednotkami
3) Regionální podsystém tvořený právnickými jednotkami, které sdružují:
a) různé podnikatelské subjekty působící v oblasti cestovního ruchu – např. informační centra
b) města a obce určitého regionu, regionální a občanská sdružení vytvořená spojením několika měst, obcí či podnikatelských subjektů za účelem podpory cestovního ruchu v dané oblasti – např. Region Vysočina, Slovácko, Sdružení Český ráj, Klub českých turistů aj.
Agentura CZECH TOURISM (dříve Česká centrála cestovního ruchu) je příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj. Základním cílem této organizace je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.
Mezi hlavní úkoly Czech Tourism patří:
– zajišťování, podpora a koordinace marketingových aktivit na domácím a zahraničním trhu
– podpora všestranného rozvoje cestovního ruchu
– spolupráce v oblasti cestovního ruchu s orgány státní správy a samosprávy, profesními organizacemi, peněžními ústavy, školami, výzkumnými a poradenskými institucemi
– vytváření příznivého image turistické destinace „Česká republika“ a její prosazování na domácím a zejména zahraničním trhu
– stanovení a rozpracování prioritních produktů, charakteristických pro destinaci ČR
– podpora tvorby produktů cestovního ruchu s šetrným přístupem k životnímu prostředí
– zabezpečování spolupráce s domácími i zahraničními novináři a médii
– informační servis pro odvětví průmyslu cestovního ruchu v ČR, zejména vydávání odborných zpráv, jejichž náplní a obsahem budou především marketingové a regionální informace
– spolupráce při vytváření celostátního turistického informačního systému
– vydávání propagačních materiálů o ČR v příslušných jazykových verzích
– spolupráce s regiony v ČR, angažovanost při vzniku přirozených oblastí cestovního ruchu, působení při jejich turistickém rozvoji a zatraktivnění
– působení na českou veřejnost s cílem povzbudit vstřícné chování vůči zahraničním hostům a zdůraznění významu cestovního ruchu pro ČR
– zakládání zastoupení v zahraničí s cílem informovat zahraniční novináře, odbornou i nejširší veřejnost o nabídce cestovního ruchu v ČR a všestranně podporovat prodej národních produktů cestovního ruchu