POŽADAVKY NA OSOBNOST PRŮVODCE
1. odborné znalosti
2. psychologická stránka
3. dobré fyzické předpoklady
PRŮVODCE
– prodloužená ruka CK v dané destinaci
– přátelský vztah ke klientům (nebýt podlézavý)
– dobrý průvodce je dominantní osobou, ale neměl by se moc navyšovat
– měl by dodržovat zásady společenského chování
– jazykové znalosti
PŘÍPRAVA PRŮVODCE
– záleží zejména na typu zájezdu
1. CK kontaktuje průvodce, ten se dostaví asi týden před zájezdem pro převzetí všech potřebných formalit
2. pracovní agenda průvodce = soubor všech povinností před, v průběhu a po skončení zájezdu
3. CK přidělí zájezd a všechny potřebné doklady (formality) – číslo zájezdu, destinace, termín, druh dopravy, počet klientů + jmenný seznam účastníků, zasedací pořádek (bus/vlak), společnou jízdenku, letenky, víza (vyřizuje CK i průvodci), pokyny na cestu (organizační pokyny + program zájezdu), objednávky ubytování, stravování, povolení k exkurzi, reklamační protokoly, doklady s razítkem CK, cestovní příkaz na vyúčtování odměny, dostatečné množství valut, drobné dárečky pro dlouholeté partnery v zahraničí.