UBYTOVACÍ SLUŽBY – základní služby CR 3.
UBYTOVACÍ SLUŽBY – základní služby CR 3.
Vztah mezi touoperátory a ubytovacími zařízeními = existují dva základní instituty – alotmentské ceny a garanční ceny + individuální ceny.
Altmanská cena – je levnější, protože vychází z průměru – většinou je dána pro CK určitá %tní provize.
Garanční ceny – zprostředkovatel se zaváže, že v době od-do bude platit určitý počet lůžek – je zda však velké riziko z případné neobsazenosti lůžek – když ho CK neobsadí jej stejně musí zaplatit! Většinou se hlásí 10 dní dopředu že nějaké lůžko CK neosadila a hotel jej může prodat jinému klientovi. Pro ty, kteří přijíždí náhodně platí individuální – pultová cena.
Rezervace slouží k tomu, aby ubytovací zařízení bylo plynule obsazováno + aby nedocházelo k tzv. „overbookingu“ – tedy přeplnění – to se stává ve Středomoří (tj. aby nedošlo k 300% naplnění hotelu).
Odjezd hosta = host by měl předat hotelový pokoj + odevzdat klíče do rukou recepčního + je obvykle stanovena doba do kdy musí pokoj opustit + odevzdat hotelový průkaz + požádat o kontrolu pokoje a všech využitých služeb za dobu pobytu v hotelu (zkontrolovat telefonní účet apod.).
Věci hostem: (1) vnesené = s těmito host přijede na ubytovací zařízení a nechává si je na pokoji (2) odložené – hotel ručí – nese odpovědnost jak za (1) tak (2) – nicméně zákonem je ošetřeno, že hotel ručí jen do výše 5000 Kč + pokud došlo k živelné pohromě a nebo ke vloupání tak hotel nemusí nést odpovědnost – pokud upozorní hosta na možnost uložení cenností do trezoru na recepci. Věci odložené např. v recepci nebo v hotelové restauraci – např. odložený kabát = odpovědnost nese hotel, ale ne za obsah kapes. Musí se sepsat protokol o ztrátě + potvrzení Policií – následuje pojistná událost, která se likviduje – pojišťovna platí cca 80% z hodnoty.