UBYTOVACÍ SLUŽBY – základní služby CR 2.
UBYTOVACÍ SLUŽBY – základní služby CR 2.
Ubytovací zařízení musí spolu spolupracovat – jejich práce je koordinována – ministerstvo průmyslu a obchodu + nejvýznamnější prostřednická organizace je HORECA (prezidentem je ředitel hotelu PUPP Roman Vacho).
Když přijede host na ubytovací zařízení = proces jak je o něj pečováno – každé ubytovací zařízení má několik úseků – úsek příjmu hosta, úsek ubytování hosta, ekonomický úsek (host s tímto nemá žádný kontakt).
V první fázi host přijíždí v rámci organizovaného CR – prostřednictvím touroperátora, CK, CA a realizuje své služby prostřednictvím woucheru (ubytovacího průkazu) nebo jako neorganizovaný typ hosta – ale opět si zařídil služby přes někojo (CK, CA) a třetím typem je host, který přijel zcela náhodně a zajímá se o to, zda může být ubytován.
Než host na recepci přijde – komunikuje s hotelem: dle toho jakým způsobem si rezervuje pobyt – rezervační oddělení v hotelu + individuální host se musí předem domluvit. Na recepci – na základě zápisu v recepčním lístku nárokuje své ubytování a prokazuje se osobním průkazem. Poté získá hotelovou kartu + parkovací kartu + recepční mu vysvětlí základní chod hotelu – jaké může čerpat služby.
Na recepci by se měli zeptat zda chce zákazník otevřít hotelový účet, ve slušném hotelu by měl recepční dát pokyn portýrovi aby pomohl hostu s jeho zavazadly. Poté je host nasměrován s klíčem na svůj pokoj – a zároveň s tím je aktivována služba pokojské – úklid na pokoji, kontrola minibaru.
Když host odjíždí – měl by 3 dny před plánovaným odjezdem – oznámit čas a datum odjezdu, aby mu byl připraven účetr + také by měl dopředu oznámit, že chce prodloužit pobyt! Na hotelu existuje taktéž vrátnice, která vydává další věci.
Služby na recepci = služby základní vyplývající z povinností hotelu, služby poplatné (např. fax, telefon, kancelářské služby, prodej tisku, upomínkových předmětů, květin, event. komunální služby) a služby zdarma (buzení hostů, půjčování jízdních řádů + veškeré informace).