MARKETINGOVÝ MIX VE VZTAHU K CESTOVNÍM KANCELÁŘÍM
MARKETINGOVÝ MIX VE VZTAHU K CESTOVNÍM KANCELÁŘÍM
1. ZÁJEZD
= celková služba zákazníkovi
(jednání pracovníka, reakce na otázky klienta)
infocesta ~ akviziční cesta = touroperátor prodává určitý zájezd, organizuje pro pracovníky poznávací cesty pro určitou destinaci
– velmi důležité znát tu zemi na vlastní „kůži“, ne jen info z knih a videa => jinak nemůže poskytnout fundované informace
– jsou za přijatelné ceny
2. PROPAGACE
– dostatečná forma informací zákazníkovi
– těžko „předvedeme“ zájezd
– můžeme ho zaujmout cenou, službami atd.
3. DISTRIBUCE
– touroperátor přímo prodá klientovi zájezd ~ přes provizní prodejce
– provizní prodejce sjednává smlouvu přímo s touroperátorem
– klient uzavírá smlouvu prostřednictvím prodejce s touroperátorem