Stanovení ceny za ubytovací služby
2.1.1.2 Stanovení ceny za ubytovací služby
Stanovení správné a odpovídající ceny je jedním z nejdůležitějších a zároveň nejsložitějších kroků. Příliš vysoká cena může znamenat nízký zájem ze strany potenciálních klientů a naopak příliš nízká cena představuje zase nízký zisk. Proto je nutné najít „právě odpovídající cenu“.
Při kalkulaci ceny je třeba počítat s přímými náklady na ubytování hostů (praní lůžkovin, nákup toaletních potřeb apod.), s režijními náklady (energie, voda, plyn apod.) a s ostatními náklady (běžná údržba, opravy, odpisy, pojištění, místní poplatky apod.).
2.1.1.3 Umění propagace a reklamy
Umět dobře prodat svůj produkt či službu a tedy umět komunikovat s médii – to je dnes základem úspěchu každého podnikatele. Obzvlášť při podnikání v agroturistice. Tento produkt cestovního ruchu u nás zatím nemá velkou tradici a odehrává se stranou od velkých měst. Proto je nutné, aby podnikatel v této oblasti dal vědět široké veřejnosti o tom, že existuje. Reklama patří k podnikání a nevyplácí se ji podceňovat. Existuje řada způsobů jak se prezentovat. Záleží jen na podnikateli, jakou formu zvolí.
Základem je pomoc podnikatelových přátel, kteří ho mohou doporučit svým dobrým známým. Stejně se mohou zachovat i první hosté, kteří nebudou šetřit chválou nad příjemně strávenou dovolenou a samozřejmě si to nenechají pro sebe.
Jiným způsobem, jak upoutat na své služby, může být propagace formou inzerce. Podnikatel by se neměl bát výdajů na inzerci – zejména v počátečním období vstupu na trh. Podnikatel může inzerovat v denících a časopisech, ale také v různých periodikách, která se zabývají tématem zemědělství. Je totiž poměrně častým jevem, že lidé v kontaktu s tímto oborem mají větší zájem o dovolenou na farmě – prostě se toho prostředí nebojí, protože jej znají, a navíc jde většinou o klienty s nižšími příjmy, kterým levnější agroturistika v tomto smyslu vyhovuje. Druhou potenciální skupinou klientů jsou lidé z velkých měst, zejména z Prahy, kteří si chtějí odpočinout od ruchu velkoměsta. Inzerci je třeba několikrát opakovat, aby se minimalizovala náhodnost možnosti oslovení těch, kteří by měli o konkrétní podnikatelskou aktivitu zájem. Má to i své ekonomické výhody – při opakované inzerci poskytují inzertní oddělení veškerých médií slevy.