Prodejní analýza
2. Prodejní analýza:
= prognóza prodeje jednotlivých druhů pokrmů
počet jednotlivých druhů pokrmů či skupin pokrmů lze zjistit z PA za minulé období, jejíž součástí je i zjišťování oblíbenosti jednotlivých pokrmů
sledování např. za rok, měsíc, týden, den, je při užívání výpočetní techniky bez problémů a zahrnuje zpravidla:
1) zjištění předpokládané poptávky – počet ubytovaných hostů, průměr. počet strav. hotel hostů (snídaně, obědy, večeře), pasanti (obědy, večeře), objednané akce, zkušenosti z minulých období
2) zjištění oblíbenosti pokrmů – zjistíme z počtu prodaných porcí a celkového počtu prodaných jídel
% oblíbenosti = Počet prodaných porcí daného druhu / počet prodaných pokrmů celkem x 100
3) výpočet nabídky
Předpokládaný počet pokrmů = Počet hostů x % oblíbenosti pokrmů / 100
4) výpočet spotřeby surovin
– zjistíme z předpokládaného počtu a druhů vyráběných jídel a z hmotnosti porcí (kalkulací)