ORGANIZOVANÝ CESTOVNÍ RUCH – lázeńské služby, praxe
ORGANIZOVANÝ CESTOVNÍ RUCH – lázeńské služby, praxe
Jak to funguje v praxi?
Obvodní lékař spíše na základě návrhu odborných lékařů vystaví návrh lázeňské léčby, odešle jej příslušné zdravotní pojišťovně, tam revizní lékař buď odsouhlasí nebo zamítne tuto navrhovanou lázeňskou léčbu – revizní lékař může sám určit místo léčby, může vybrat nějaké z navrhovaných nebo je zcela ignoruje a vybere místo sám
Lázeňská zařízení jsou rozdělena do 4 kategorií podle úrovně ubytování:
IA – luxus, nadstandardní ubytování a vybavení, I, II, III
Druhy lázeňské léčby:
1. komplexní = vše platí zdravotní pojišťovna, tzn. ubytování, stravu, procedury – v době pobytu v lázních je pacient v neschopence (podnik platí pracovní neschopnost) – pojišťovna pošle návrh do lázeňského zařízení, ty jsou povinny nejpozději do 3 měsíců od data sepsání návrhu vyzvat pacienta, aby nastoupil do lázní – v případě, že návrh propadne, posílá se zpět na pojišťovnu a musí se přepsat datum => nemělo by k tomu docházet příliš často (např. lázně jsou kapacitně přeplněné) – pojišťovna nás může také poslat do jiných lázní, kde se léčí to samé
2. příspěvková = proces schválení je stejný jako u komplexní léčby – zdravotní pojišťovna hradí pouze procedury a ubytování a stravu si platí klient sám – klient čerpá svoji dovolenou – od doby sepsání návrhu do doby nastoupení do lázní je lhůta 6 měsíců – většinou jsou akceptovány lázně uvedené v návrhu (je to kvůli tomu, že si klient platí velkou část sám)
3. samoplátce = po vzájemné dohodě lékaře s klientem se klient rozhodne pro léčbu v lázních, lékař sepíše základní údaje a klient si dohaduje a vybírá lázeňské zařízení, dobu pobytu (běžně 14 dní), u komplexní a příspěvkové léčby je pobyt většinou 3-4 týdny, lékař dobu může prodloužit
4. ambulantní = klient dochází např. po práci na procedury – není běžnou formou – sepsání návrhu, ten jde pře pojišťovnu – ta platí pouze procedury
POZN.: převažuje komplexní léčba
samoplátce = spíše movitější pacienti a zahraniční pacienti