CESTOVNÍ RUCH – nábídka, potřeby účastníků CR ..
CESTOVNÍ RUCH
Produkt cestovního ruchu = má uspokojovat potřeby účastníků CR
Nabídka
1. primární – atraktivita rekreačního prostoru, přírodní a společenské atraktivity (společenské – vydělují se akce kulturní, společenské a sportovní jako samostatný prvek)
2. sekundární – základní a doplňkové služby
Cestovní ruch (CR) jako produkt můžeme definovat jako souhrn 3 základních komponentů:
1. atraktivnost destinace
2. vybavení destinace
3. dosažitelnost
– vychází z věcného vymezení produktu
– zdůrazňuje komplexnost produktu
Produkt CR z hlediska marketingu = je to nehmotný produkt nebo služba, která by měla uspokojit potřeby zákazníka – nemůžeme vyrábět na sklad!
Potřeby účastníků CR
– vychází z pyramidy potřeb podle Maslowa
– rozlišuje potřeby a přikládá jim složky nabídky CR
• seberealizace – programy poznávací
• uznání – dobrodružství, společné prožívání
• sociální potřeba – kontakt s lidmi
• bezpečí, jistota – pojištění
• fyziologické potřeby – ubytování, stravování